FAQ – Najczęściej zadawane pytania

Czy kodowania mają wpływ na gwarancję?

Nigdy nie spotkaliśmy się z przypadkiem utraty gwaranacji w przypadku kodowań. Polegają one na zmianie parametrów z aktywnego na nieaktywne lub odwrotnie. Żadne oprogramowanie nie jest modyfikowane lub dodawane, dlatego uważamy, iż są bezpieczne dla gwarancji pojazdu.

Czy CHIP-TUNING powoduje utratę gwarancji?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Miejmy świadomość, że jadąc do dealera ze zmodyfikowanym oprogramowanie nie stracimy od razu gwarancji, jednak przy problemie dealer będzie w stanie się doszukać modyfikacji. Zlecenie wykonania usługi podnoszenia mocy musi być w pełni świadome wraz z możliwym ryzykiem utraty gwarancji lub odmowy naprawy pojazdu w przypadku problemu. Przy wystąpieniu problemu zawsze jesteśmy w stanie przywrócić oryginalne oprogramowanie (robimy backup przed modyfikacją).

Czy używacie hamowni?

Przy wykonywaniu podstawowej modyfikacji Stage 1 nie wykonujemy pomiarów na hamowni. Hamownia nie stroi silnika, robi to tuner modyfikując mapę sterownika silnika w odpowiednich miejscach. Najważniejsze jest to co się dzieję na drodze, hamownia nie powinna być wyznacznikiem udanej modyfikacji. Co więcej, żadna hamownia nie pokaże tego samego wyniku. Na pomiar mocy i momentu składa się za wiele czynników. Moc i moment, które podajemy w naszych ofertach jest oparta na modyfikacja dokonanych w mapie tzw. program. Przed każdą modyfikacją dokonujemy diagnostyki i logowania niezbędnych parametrów w celu sprawdzenia sprawności pojazdu/silnika. Gdy wszystko jest w normie wykonujemy modyfikacje lub zalecamy naprawę usterki, a następnie wykonanie modyfikacji.

Gwarantujemy, iż w przypadku pomiaru na hamowni dostaniecie wynik z oferowaną przez nas mocą w tolerancji 5-10KM. Oczywiście przy niezaniżonym wyniku przez osobę wykonująca pomiar.

Czy wgrywacie gotowce?

Odpowiedź jest jednoznaczna – nie. Oprogramowanie zawsze pobieramy z Waszego pojazdu i modyfikujemy na bierząco. Nigdy nie wgrywamy wcześniej przygotowane mapy. Strojenie silnika musi być dostosowane pod konkretny pojazd, silnik i kondycje podzespołów.

Co jeśli ASO przywróci oprogramowanie?

W przypadku przywrócenia oprogramowania przez ASO tj. Dealera, wszystkie dokonane przez nas modyfikację zostaną skasowane. W większości przypadków przywracamy wszystkie wykonane modyfikację za symboliczną opłatą (10-20% nominalnej kwoty).

Czy wystawiacie faktury?

Tak, oczywiście. Jesteśmy legalnie działająca firmy i wystawiamy faktury. Wszystkie kwoty podane w ofertach są kwotami netto.